Beyşehir Gölü'nde cetvelli denetim! Balıklar tek tek ölçüldü

Beyşehir Gölü'nde av sezonunun başlamasıyla denetimler sıklaştırıldı. Kontrol ekipleri avlanan balıkları cetvelle tek tek ölçerken, yasal boy sınırının altındaki balıklar için vatandaşlara da "satın almayın" uyarısında bulundu.

Konya'nın Beyşehir ilçesinde su ürünleri av yasağının sona ermesiyle birlikte denetimler sıklaştırıldı. Yeni av sezonunun başlamasının ardından Beyşehir Gölü'nde avlanan balıklar cetvelle ölçülerek yasal boy sınırlarına uygunluğu kontrol edildi.

16 Haziran'da başlayan av sezonuyla birlikte Beyşehir İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü Su Ürünleri Kontrol Ekipleri, göl çevresinde kapsamlı denetim gerçekleştirdi. Ekipler; balık satış noktaları, balık işleme tesisleri, balıkçı tekneleri ve balık alım kantarlarında mesai mefhumu gözetmeksizin denetim yaparken, avlanan balıkların yasal boy sınırlarına uygun olup olmadığını tek tek cetvelle ölçerek kontrol etti. Balıkçıların ruhsat ve belgeleri de denetlendi. Denetimlerde balıkçılara yürürlükteki su ürünleri mevzuatı yeniden hatırlatılırken, sazan balığı için en az 40 santimetre, sudak ve kadife sazanı için 26 santimetre, tatlı su kefali için ise 20 santimetre avlanabilir boy sınırı bulunduğu bildirildi. Yetkililer, sürdürülebilir balıkçılığın ve Beyşehir Gölü'ndeki balık popülasyonunun korunabilmesi için yasal kurallara uyulmasının büyük önem taşıdığını belirterek, vatandaşlardan da yasal boyun altındaki balıkları satın almamaları ve tüketmemeleri konusunda duyarlı olmalarını istedi.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

İlçeler Haberleri