ÇÖLYAK HASTALARININ UMUDU KARATAY

Ahmet TURAN

İnsanın en büyük serveti ne diye sorarsanız hiç tereddütsüz “Sağlık” cevabı alırız.

Yavuz’un oğlu muhteşem lakablı Kanuni Sultan Süleyman rahatsızlanınca yakınındakilere sağlığın önemini söyle özetlemiş:

"Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi. Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi"

İnsan hastalanınca tedavi süresince tıbbi ilaçlara olduğu kadar, değişik gıdalara da ihtiyaç duyuyor. Bunlardan birisi de Çölyak rahatsızlığı olanların Glütensiz ekmek isteği.

Bir zamanlar bu ekmeğin temin edilmesi, ta ki Karatay Belediyesi’nin üretimine kadar öyle kolay değildi.

Karatay Belediyesi'nin insana hizmet projelerinden en önemlisi bu oldu herhalde. Önceleri Konya ve ilçelerinde Çölyak rahatsızlığı olanlar Karatay Belediyesi Ekmek Fabrikasının ürettiği Glütensiz ekmeği rahatlıkla temin ettiler.

Ancak Konya dışında yaşayanların talebine yetişmek üretimi zorluyordu.

Karatay Belediye Başkan Hasan Kılca yeni ve büyük bir yatırımla bu sorunu çözdü.

Şimdi Türkiye ye örnek olacak ve Glütensiz ekmek üretimini de yapacak Halk Ekmek Fabrikası hizmete açıldı.

Tesisi, sadece ekmek üretmiyoruz, sosyal fayda üretiyoruz diyen Hasan başkandan dinleyelim:

Saatte 10 bin ekmek üretim kapasitesine sahip tesis, glütensiz ürün üretimi ve ürün çeşitliliğiyle Konya’nın yanı sıra Türkiye’nin önemli üretim merkezlerinden biri olacak.

En önemlisi ise bu tesis bünyesinde glütensiz ekmek başta olmak üzere çeşitli unlu mamuller üretilecek. Çölyak hastaları ve glüten hassasiyeti bulunan vatandaşlar için üretilen ürünler ise Konya'nın yanı sıra Türkiye'nin farklı şehirlerinden gelen taleplere de cevap verecek.

Fabrikada yıllık ortalama 25 milyon adet ekmek üretilirken, ürünler Karatay’ın farklı noktalarında bulunan 39 Halk Ekmek Büfesi aracılığıyla vatandaşlara ulaştırılacak.

Tesiste ayrıca 2 adet tünel fırın, 1 adet taş tabanlı fırın ve 4 adet konveksiyonel fırın bulunuyor. Endüstriyel üretimin geleneksel yöntemlerle buluşturulduğu fabrikada kaliteli ve sağlıklı üretim anlayışı ön planda tutuldu.

Konya’da başlatılan ve Tarım ve Orman Bakanlığı ile Sağlık Bakanlığı iş birliğinde sürdürülen ‘Tam Buğday Ekmeği Yaygınlaştırma Kampanyası’ Türkiye’ye örnek bir çalışma oldu.

Önümüzdeki süreçte kendi ekşi mayamızı üreterek ekşi mayalı ekmek üretiminde de öncü belediyelerden biri olmayı hedefliyoruz.

Ekmek sadece bir gıda ürünü değil; bereketin, emeğin ve paylaşmanın simgesidir. İnşallah Türkiye’nin tahıl ambarı Konya’da, eskiden olduğu gibi mis gibi kokan içi hamur olmayan ekmek tüketeceğiz.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.